Napisz do nas

Dlaczego firma IT potrzebuje agencji PR w Polsce

Agencja PR ITZnaczna dywersyfikacja rynku IT powoduje, że firmom trudno jest dotrzeć z przekazem do potencjalnych klientów. Nawet wysoka innowacyjność i jakość oferowanego sprzętu, oprogramowania czy usług, nie wystarczy, aby zaistnieć w świadomości bez odpowiedniego wsparcia marketingowego, popartego działaniami public relations. Chcąc wypromować własne rozwiązania, warto skorzystać z usług sprawdzonej agencji PR, działającej na danym rynku. Zdobyte przez taką instytucję doświadczenie i rozeznanie pozwoli znacznie szybciej dotrzeć z przekazem do odpowiednich klientów niż w przypadku budowania od zera własnych struktur czy to obrębie działu marketingu, czy w innej komórce.

 

Agencja PR w Polsce - pakiet korzyści

Podstawową zaletą związaną z korzystaniem z usług zewnętrznej agencji PR jest możliwość ograniczenia nakładów pracy w firmie. Przekłada się to przede wszystkim na zmniejszenie kosztów, a także pozwala skupić się na właściwej działalności przedsiębiorstwa w zakresie produkcji, dystrybucji, instalacji czy obsługi technicznej rozwiązań teleinformatycznych. Wyspecjalizowana agencja PR dysponuje odpowiednimi narzędziami i wypracowanymi standardami, pozwalającymi na dotarcie do szerokich grup odbiorców rzeczywiście zainteresowanych oferowanymi rozwiązaniami IT.

Agencja PR wyspecjalizowana w rynku teleinformatycznym dysponuje sprawdzonymi bazami mediów, osób i instytucji z różnorodnych obszarów IT. Dzięki temu może szybko przygotować i odpowiednio stargetować kampanię dla wybranych rozwiązań i usług. Brak konieczności budowania własnych baz danych czy kupowania przysłowiowego kota w worku pozwala oszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas.

Agencja PR dla firmy IT w Polsce

Agencja PR w Polsce - szeroki zakres działań

W ramach działań public relations agencja może przygotowywać kompleksowy lub wąski zakres usług. W obrębie działań znajduje się m.in. organizacja i obsługa eventów, przygotowywanie stoisk na targach branżowych, obsługa mediów społecznościowych, pozyskiwanie leadów, telemarketing, organizowanie wsparcia ze strony influencerów, tworzenie stron internetowych i mailingów, a także specjalistycznych artykułów, broszur i ulotek – włącznie z procesem przygotowania, druku i dystrybucji do zainteresowanych grup klienckich.

Wiele, jeśli nie większość, działań agencji PR realizowanych jest w internecie. Do podstawowych zadań należy obsługa w zakresie SEO i SEM. W ramach tych aktywności agencja może przygotować ewaluację strony internetowej klienta i poprawienie jej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Tworzone są także kampanie Google Ads, których celem jest wyświetlanie reklam zainteresowanym danymi rozwiązaniami odbiorcom. Korzystając ze sprawdzonych narzędzi, agencja pozwala na znaczne usprawnienie tego procesu i przeznaczenie środków reklamowych na działania mające rzeczywiste przełożenie na sprzedaż rozwiązań i usług.

Agencja PR w Polsce - współpraca z mediami

Nie bez znaczenia pozostaje ciągle rola mediów – zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Działająca na rynku agencja marketingowa gwarantuje dostęp do specjalistycznych dziennikarzy, a także może wynegocjować atrakcyjne stawki za materiały reklamowe bądź promocyjne. Przygotowanie i wysyłka materiałów prasowych i sponsorowanych, a także stały monitoring mediów to kolejne działania, które można zlecić agencji, co pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Znajomość planów wydawniczych pozwala także na odpowiednie dopasowanie publikacji, aby zwiększyć zainteresowanie produktami i usługami firmy. Wypowiedzi eksperckie oraz publikacja case study w odpowiednich mediach to także część zadań agencji marketingowej.

Agencja PR dla firmy IT Polska

Agencja PR w Polsce - odpowiedzialność społeczna i HR

W ramach działalności agencji PR leży także pomoc lub przygotowanie od podstaw działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Może też wspierać działania rekrutacyjne i pracę komórek HR, skupiając się na budowaniu employer branding, pozwalającym zwiększyć postrzeganie firmy jako „pracodawcy z wyboru”.

Odpowiednia agencja PR to podstawa

Wybierając agencję PR, warto kierować się opiniami i bazą klientów, którzy korzystają z jej usług. Bogate portfolio pokazuje, że agencja cieszy się zaufaniem i ma dobre rozeznanie na rynku rozwiązań teleinformatycznych. Szczególnie dla marek dopiero wchodzących na rynek, takie wsparcie jest niezwykle istotne, bo znajomość specyfiki i warunków danego kraju przekłada się na odpowiedni dobór technik marketingowych. Warto także spojrzeć na pełen profil agencji. W przypadku dużych instytucji usługi mogą być znacząco droższe, choćby ze względu na rozbudowany zespół stałych pracowników.

Choć wielu dystrybutorów i partnerów handlowych oferuje własne wsparcie marketingowe i PR, często może być ono niewystarczające. Wynika to z faktu, że dystrybutorzy skupiają wysiłki na rozwiązaniach, które przynoszą im najwięcej zysku, co z kolei przekłada się na odpowiednią alokację budżetów reklamowych. W przypadku działania agencji mamy pewność, że jej działania będą skoncentrowane na konkretnych rozwiązaniach i usługach.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Potrzebujesz więcej informacji?

Wypełnij formularz lub napisz bezpośrednio do mnie: [email protected].  Wolisz porozmawiać? Zadzwoń: +48 690 001 951.
logo Bitubi[email protected]
(+48) 690-001-951
ul. Złocieniowa 40/5, 30-798 Kraków, Poland
Kontakt
finepages
SPRAWDŹ NASZĄ
AGENCJĘ INTERAKTYWNĄ
finepages
Copyright © 2017 – 2021 BITUBI | All Rights Reserved
long-arrow-leftlong-arrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram